تئوری هوش های چندگانه یک تئوری آموزشی است. در ابتدا، این تئوری توسط روان شناسان معروف هاوارد گاردنر که هوش های مختلفی را در انسان تشریح نمود. گاردنر، اشاره می کند که هر فردی سطوح متفاوتی از این هوش های مختلف را از خود بروز می دهد. بنابر این می توان گفت که هر فردی دارای یک ساختار شناختی منحصر به فرد و بی همتا می باشد.


http://s8.picofile.com/file/8275503668/Group_photo_various_3rd_grade_students_from_McKinley_approved_for_use.jpg

گاردنر مفهوم هوش های چند گانه را بر اساس برخی معیارها و مسائل که با آنها مواجه بود ، مشخص نمود که عبارت است از:

1- مطالعه ی موردی افرادی که توانایی و استعدادهای غیر معمول در حوزه های معین از خود بروز می دادند. (همچون تعلیم و تربیت کودک، دانشمندان ابله، نابغه ی خرد سال و سایر افراد استثنائی)
2- شواهد و مدارک عصب شناسی که بر اثر ضایعات مغزی در برخی از نواحی مغز ، برخی از توانایی های افراد مختل گردید .
3- سوابق تکاملی و تحولی افراد
4- مطالعات روان سنجی 
5- حمایت از تکالیف روان شناسی تجربی
6- قابلیت ذخیره سازی و رمز گذاری در نظام علائم
 
دانلود کلیپ:
مدرسه نیوسیتی آمریکا:
نماد پیاده سازی ایده برنامه درسی مبتنی بر هوش های چندگانه

هوش های چند گانه و کاربرد آن در مدارس؛ مدرسه نیوسیتی آمریکا

چند دانش آموز در یک کلاس درس مطلوب است؟

کلاس های درس آینده در کره جنوبی

های ,هوش ,تئوری ,افراد ,روان ,شناسی ,هوش های ,های چند ,از خود ,خود بروز ,چند گانه ,مدرسه نیوسیتی آمریکا

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

روی لـــانه ی بنفش دانستنی های نوین دانلود فایل توليد محتوا متني گدای دستانت معلم لینک اقدام پژوهي فروش حبوبات ایرانی و خارجی mooshichat1 سایه بون